Raksts no Puaro.lv

Ceturtdiena, 31. janvāris (2013) 09:04

Eiropā paredzēts pārtraukt dzīvnieku izmantošanu kosmētisko līdzekļu testēšanā

Ekrānuzņēmums

Eiropā ir paredzēts pārtraukt dzīvnieku izmantošanu kosmētisko līdzekļu testēšanā, informēja "The Body Shop" un "Cruelty Free International" pārstāvji.

Uz to norāda plānotais paziņojums par to, ka no 2013.gada 11.marta Eiropas Savienībā (ES) būs aizliegts importēt un pārdot kosmētiskos produktus un to sastāvdaļas, kuru testēšanā ir izmantoti dzīvnieki.

Tas nozīmē, ka ražotāji visā pasaulē, kuri pēc 11.marta jaunos kosmētikas produktus un sastāvdaļas gribēs pārdot ES teritorijā, šo vielu testēšanā nedrīkstēs izmantot dzīvniekus arī pārējā pasaulē.

Aizliegums attiecas uz visiem kosmētiskajiem līdzekļiem, tostarp tualetes piederumiem un skaistumkopšanas produktiem, sākot ar ziepēm līdz pat zobu pastai. ''The Body Shop'' ir viens no retajiem skaistumkopšanas zīmoliem, kuru šis aizliegums neietekmēs, jo uzņēmums vienmēr ir bijis pret dzīvnieku izmantošanu testos.

ES Komisārs Tonio Borgs personiski apliecinājis, ka aizliegums stāsies spēkā atbilstoši plānotajam termiņam.

Aktīvistiem, kas iestājas pret dzīvnieku izmantošanu testēšanā, nesen nosūtītā vēstulē Borga kungs informē: "Es uzskatu, ka aizliegumam būtu jāstājas spēkā 2013.gada martā, kā to nolēma Eiropas Parlaments un ES Padome. Tāpēc es neplānoju rosināt atlikt aizlieguma noteikšanu vai ieviest atkāpes no tā."

Ierosinātais aizliegums ir spēcīgs signāls pārējai pasaulei, ka skaistumkopšanas nozarei nevajadzētu atbalstīt cietsirdību. Īpaši tas ir vērsts uz tādām valstīm kā Ķīna, kurā joprojām ir prasība par dzīvnieku izmantošanu kosmētisko līdzekļu testēšanā, un tai arī vajadzētu reaģēt uz šo priekšlikumu un aizliegt testēšanā izmantot dzīvniekus.

1991.gadā organizācija BUAV (Cruelty Free International dibinātāji) izveidoja Eiropas koalīciju (ECEAE), kurā ietilpst lielākās dzīvnieku tiesību aizsardzības organizācijas visā Eiropā. Koalīcijas mērķis ir izbeigt dzīvnieku izmantošanu kosmētisko līdzekļu testēšanā.

Līdz ar to 20 gadu garumā tika izvērsta plaša sabiedriskā un politiskā kampaņa. 1993.gadā "The Body Shop", pirmais skaistumkopšanas uzņēmums, kurš vērsās pret dzīvnieku izmantošanu kosmētisko līdzekļu testēšanā, atbalstīja kampaņu, iesaistot savus klientus visā Eiropā. Trīs gadus vēlāk, 1996. gadā, ''The Body Shop'' dibinātāja lēdija Anita Rodika kopā ar ECEAE biedriem un Eiropas Parlamenta deputātiem Eiropas Komisijā iesniedza petīciju, kuru bija parakstījuši četri miljoni cilvēku.

LETA