Trešdiena, 2019. gada 20. novembris

Anda, Andīna

Sestdiena, 12. janvāris (2013) 19:49

"Vaide": Šūt pēc citu zīmolu pasūtījuma nav izdevīgi

Tekstilizstrādājumu ražotāja SIA "Vaide" nostāja ir tāda, ka uzņēmums ražo produkciju tikai ar savu zīmolu, bet pēc citu zīmolu pasūtījuma neko nešuj, sacīja "Vaides" komercdirektors Vladimirs Šidlovskis.

"Ja ir nopietns sadarbības līgums vismaz uz desmit gadiem, tad tam ir jēga, ja nav - tad tas ir riskanti. Tad visu laiku ir nestabilitātes sajūta," sacīja Šidlovskis.

Viņš skaidroja, ka šūšana pēc citu zīmolu pasūtījuma nozīmē, ka ir uzņēmums ar šūšanas iekārtām un darbiniekiem, kuram tiek piegādātas piegrieztnes, audumi, un no tā tiek ražota produkcija. Produkcijas pašizmaksai būtu jābūt zemai, nav obligāti, lai tā konkurētu ar Ķīnas cenām, bet tai jābūt pietiekami zemai.

"Šajā gadījumā uzņēmums ir pilnībā atkarīgs no pasūtītāja lēmuma nākamajā brīdī izvietot pasūtījumus nevis Latvijā, bet, piemēram, Slovēnijā vai kur citur. Un tad ražotājam rodas problēmas - ar ko noslogot ražošanas jaudas, nodarbināt strādājošos. Pārorientēt uzņēmumu uz savas kolekcijas ražošanu ir diezgan grūti - nepieciešami modelētāji, konstruktori, eksperimentālais cehs un diezgan liels tehnologu skaits. Līdz ar to darbinieku skaits pieaug aptuveni par 30%, jāiegādājas daudz jaunu iekārtu - tas viss prasa diezgan apjomīgas investīcijas," skaidroja Šidlovskis.

Jautāts, vai "Vaide" jau no darbības sākuma šuva tikai sava zīmola apģērbus, Šidlovskis atbildēja apstiprinoši, lai gan pirms gandrīz 20 gadiem uzņēmuma īpašnieki neesot domājuši, ka nosaukums "Vaide" izveidosies par zīmolu, tas notika pakāpeniski. Viss nopelnītais nepārtraukti ticis ieguldīts ražošanas attīstībā, līdz izauga nopietns, liels uzņēmums ar pazīstamu zīmolu.

"Latvijā tādu uzņēmumu nav daudz - lielākā daļa ir izveidojusies uz privatizētu padomju laika šūšanas uzņēmumu bāzes vai arī izveidojušies ar ārvalstu investoru ieguldīto līdzekļu palīdzību. "Vaide" izveidojās no nulles un bez jebkādām investīcijām no ārpuses. Šķiet, ka tagad starp trikotāžas uzņēmumiem, kuri ražo apģērbus ar savu zīmolu, esam vieni no tirgus līderiem. Protams, neapstrīdams tirgus līderis ir "Ogres trikotāža", bet jāņem vērā, ka tas ir liels holdings, ar kuru sacensties "Vaide" nespēj. Ja šis holdings, piemēram, nolems atklāt tirdzniecības tīklu ar 50 veikaliem, tad viņi to arī izdarīs, kaut vai ziedojot visu holdinga peļņu," skaidroja Šidlovskis.

Zīmols "Vaide" radies 1993.gadā Rīgā.

SIA "Vaide" apgrozījums 2011.gadā bija 2,43 miljoni latu, kas ir nedaudz vairāk nekā 2010.gadā, kad tas bija 2,26 miljoni latu.

Uzņēmuma peļņa 2011.gadā bija 56 548 lati, bet 2010.gadā - 55 148 lati, liecina SIA "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmums vienādās daļās pieder Igoram Obodovam un Vladimiram Gornikam. Abi ir arī uzņēmuma valdes locekļi.

Nozare.lv

Pievienot komentāru

Piedalies diskusijā un ievēro Lietošanas noteikumus.

2000

Latvijā

Pieci ieroči cīņai ar “pavasara alerģiju” (12)

Pavasarī, sākoties koku un krūmu ziedēšanas laikam, daudziem cilvēkiem aktualizējas respiratorā jeb ziedputekšņu alerģija, kas izpaužas kā šķavas, iesnas, klepus, niezošas un asarojošas acis. Kā mazināt nepatīkamās sajūtas, konsultē speciāliste.

12 pazīmes, kas liecina, ka jums nepieciešams atvaļinājums (4)

Netiec galā ar lieko svaru? Iespējams, vaina nav kūkās  (1)

Latvietis iekļuvis Harley Davidson Discover More 2015 competition finālā  (2)

Latvijā svin Lieldienas (1)

Spītējot drēgnajam laikam, Brīvdabas muzejā notiek Lieldienu pasākumi (2)

Kā nesabojāt Lieldienu priekus

Pasaulē

Gardums no Spānijas - tapas (6)

Raksturot to, kas tieši ir tapas, nākas ļoti sarežģīti, jo tās ir pieejamas daudz dažādos veidos. Tomēr ikviens, kurš apmeklējis Spāniju vai kādu no Centrālamerikas valstīm, noteikti būs baudījis kādu no tapu variācijām.

„Es nogalināju Merilinu Monro,” pirms nāves atzinies bijušais CIP aģents? (1)

Hodorkovskis: Putins uzsāka karu, lai attaisnotu neveiksmīgo ekonomisko politiku (3)

Kas notiek, ja bērna kopšanas atvaļinājumā dodas tētis? FOTO (1)

Bija vai nebija ūdeņos pie Stokholmas Krievijas zemūdene? (1)

Par seksu ar 12 000 prostitūtām arestēts 64 gadus vecs skolas direktors

Ilvess: NATO spēkiem Igaunijā vajadzētu atrasties pastāvīgi (3)

Intervijas

Kā ietaupīt laiku un naudu, iegādājoties mājokli (3)

Kristīne Kilupa ir nekustamo īpašumu aģente vienā no lielākajiem šīs jomas uzņēmumiem Latvijā. To, kā nepakļaut riskam darījuma drošību un ietaupīt laiku, mēģinot atrast mājokli, uzzinājām sarunā.

Sieviešu biksīšu mīļotāja atklāsme (9)

Kononovs: DP nodarbojas ar izspiešanu, jumtošanu un atbalsta kontrabandu  (19)

Seko puaro.lv aktualitātēm

x

Ienāc jaunajā Puaro.lv!

Puaro.lv