Piektdiena, 2020. gada 3. aprīlis

Daira, Dairis

Ceturtdiena, 10. janvāris (2013) 16:59

Pirmais Baltijas kanāls atteicies no priekšvēlēšanu politisko reklāmu raidīšanas

Pirmais Baltijas kanāls (PBK) ir pieņēmis lēmumu vispār atteikties no politiskās reklāmas materiālu izvietošanas televīzijas ēterā visā 1.jūnijā paredzēto pašvaldību vēlēšanu aģitācijas periodā, kas sāksies 2.februārī, norādīts mediju holdinga "Baltijas Mediju Alianse" (BMA) preses dienesta paziņojumā.

"Izšķirties par lēmumu atteikties no politiskās reklāmas PBK nebija vienkārši. Taču vēlamies atbalstīt sasniegtās progresīvās pārmaiņas politiskās un mediju vides mijiedarbības procesā. Uzskatām, ka šāda neordināra rīcība veicinās norobežošanos no mediju politizēšanas procesa, kā arī stiprinās PBK redakcionālo neatkarību. Ceram, ka reklāmas kampaņu trūkums tiks kompensēts ar kandidātu tiešajām sarunām ar vēlētājiem, kas ir pasaulē populārs, bet Latvijas politiskajā procesā salīdzinoši maz izmantots aģitācijas veids," norāda BMA valdes priekšsēdētājs Oļegs Solodovs.

Paziņojumā norādīts, ka ierobežojumiem politisko reklāmu raidīšanā ir jābūt sinhronizētiem ar elastīgu valsts apmaksātā aģitācijas raidlaika sadales sistēmu, tas ir, atbilstošu valsts finansējumu priekšvēlēšanu politisko diskusiju raidījumiem. NEPLP esot pienākums rūpēties par to, lai jaunajos apstākļos arī krievvalodīgajā informatīvajā telpā tiktu nodrošināts objektīvs un vispusīgs informatīvais piedāvājums.

Saistībā ar 1.jūnijā plānotajām pašvaldību vēlēšanām laiks no 2.februāra līdz vēlēšanu dienai ir priekšvēlēšanu aģitācijas periods. Šajā laikā aģitācijas materiālu izvietošana televīzijā un citos medijos var tikt īstenota tādā gadījumā, ja reklāmas pakalpojumu sniedzējs līdz 2013.gada 17. janvārim ir nosūtījis KNAB vai NEPLP savus priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.

BMA informē, ka atbilstoši iepriekš minētajiem apsvērumiem PBK kā potenciālais politiskās reklāmas pakalpojumu sniedzējs minētos izcenojumus uzraudzības institūcijām nenosūtīs un politiskās reklāmas pakalpojumus klientiem nesniegs. PBK rosina arī citus medijus apsvērt iespēju atteikties no politiskās reklāmas gaidāmo pašvaldību vēlēšanu priekšvēlēšanu periodā.

Jau ziņots, ka 1.janvārī ir stājies spēkā jaunais Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, kas nosaka aģitācijas un tās uzraudzības kārtību pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām. Likums paredz, ka 30 dienas pirms vēlēšanām politiskās reklāmas televīzijā būs aizliegtas.

LETA

Vēl par tēmu:

Visi raksti par šo tēmu

Pievienot komentāru

Piedalies diskusijā un ievēro Lietošanas noteikumus.

2000

Latvijā

Pieci ieroči cīņai ar “pavasara alerģiju” (14)

Pavasarī, sākoties koku un krūmu ziedēšanas laikam, daudziem cilvēkiem aktualizējas respiratorā jeb ziedputekšņu alerģija, kas izpaužas kā šķavas, iesnas, klepus, niezošas un asarojošas acis. Kā mazināt nepatīkamās sajūtas, konsultē speciāliste.

12 pazīmes, kas liecina, ka jums nepieciešams atvaļinājums (4)

Netiec galā ar lieko svaru? Iespējams, vaina nav kūkās  (1)

Latvietis iekļuvis Harley Davidson Discover More 2015 competition finālā  (2)

Latvijā svin Lieldienas (1)

Spītējot drēgnajam laikam, Brīvdabas muzejā notiek Lieldienu pasākumi (2)

Kā nesabojāt Lieldienu priekus

Pasaulē

Gardums no Spānijas - tapas (6)

Raksturot to, kas tieši ir tapas, nākas ļoti sarežģīti, jo tās ir pieejamas daudz dažādos veidos. Tomēr ikviens, kurš apmeklējis Spāniju vai kādu no Centrālamerikas valstīm, noteikti būs baudījis kādu no tapu variācijām.

„Es nogalināju Merilinu Monro,” pirms nāves atzinies bijušais CIP aģents? (1)

Hodorkovskis: Putins uzsāka karu, lai attaisnotu neveiksmīgo ekonomisko politiku (3)

Kas notiek, ja bērna kopšanas atvaļinājumā dodas tētis? FOTO (1)

Bija vai nebija ūdeņos pie Stokholmas Krievijas zemūdene? (1)

Par seksu ar 12 000 prostitūtām arestēts 64 gadus vecs skolas direktors

Ilvess: NATO spēkiem Igaunijā vajadzētu atrasties pastāvīgi (3)

Intervijas

Kā ietaupīt laiku un naudu, iegādājoties mājokli (3)

Kristīne Kilupa ir nekustamo īpašumu aģente vienā no lielākajiem šīs jomas uzņēmumiem Latvijā. To, kā nepakļaut riskam darījuma drošību un ietaupīt laiku, mēģinot atrast mājokli, uzzinājām sarunā.

Sieviešu biksīšu mīļotāja atklāsme (9)

Kononovs: DP nodarbojas ar izspiešanu, jumtošanu un atbalsta kontrabandu  (19)

Seko puaro.lv aktualitātēm

x

Ienāc jaunajā Puaro.lv!

Puaro.lv