Svētdiena, 2021. gada 11. aprīlis
Hermanis, Vilmārs
Krievija pastiprinās muitas kontroli, ja Ukraina noslēgs līgumu ar ES

Flickr.com
Krievijas muitas veiktā pastiprinātā kravu pārbaude uz Ukrainas un Krievijas robežas, kuras rezultātā radušies nopietni sarežģījumi, bijusi vienreizēja akcija, bet ja Ukraina parakstīs asociācijas līgumu ar Eiropas Savienību (ES), Krievija muitas kontroli padarīs stingrāku, svētdien sacīja Krievijas prezidenta Vladimira Putina padomnieks Sergejs Glazjevs.
Ukrainas Darba devēju federācija paziņojusi, ka Krievijas muita kopš trešdienas pastiprinājusi praktiski visu Ukrainas eksportētāju kravu kontroli. Iespējamos zaudējumus federācija lēš 2,5 miljardu dolāru (1,25 miljardu latu) apjomā.
Abu pušu eksperti situāciju saista ar Maskavas apņemšanos piespiest Ukrainu iestāties Muitas savienībā un nepieļaut, ka novembrī tiek parakstīts brīvās tirdzniecības līgums ar ES.
"Nevajag to dramatizēt. Lieta tāda, ka Krievijas muitas dienests veica profilaktiskus pasākumus, kas ir saistīti ar muitas režīma administrēšanas izmaiņu gatavošanu gadījumam, ja Ukraina ar ES parakstīs asociācijas vienošanos," padomnieks sacīja žurnālistiem.
"Secinājumi pagaidām nav izdarīti, pagaidām notiek informācijas apstrāde. Tagad situācija ir normalizējusies, bet mēs katram gadījumam gatavojamies muitas administrēšanas pastiprināšanai, ja Ukraina pēkšņi spers šo pašnāvniecisko soli, parakstot asociācijas līgumu ar ES."
Atbilstoši Glazjeva teiktajam Ukrainas darījumu aprindas līdz šim bijušas nošķirtas no ietekmes uz lēmumu pieņemšanu un tikai tagad iepazīstas ar vienošanās projektu.
Prezidenta padomnieks paziņoja, ka līguma esot punkts, ka Ukraina apņemas ielaist savā teritorijā Eiropas preces praktiski bez jebkādas apskates, arī neiekasējot muitas nodevas un neveicot sanitāri veterinārās pārbaudes.
"Ukrainas tirgū parādīsies milzīgs daudzums Eiropas, Turcijas un visādu citādu preču, kas pēc tam ripos pie mums. Tāpēc mēs, pirmkārt, baidāmies no reimporta," sacīja padomnieks, piebilstot, ka jau tagad, šķērsojot robežu, tiek fiksēts liels daudzums gaļas, siera un citu preču, kas nav ražotas Ukrainā.
"Krievijas muita līdz šim nebija iekļāvusi Ukrainu augsta riska kategorijā, vienkārši nevēloties izjaukt tās operāciju saites, kuras atbalsta mūsu ekonomiskā sadarbība. Bet, ja Ukraina paraksta asociācijas vienošanos ar ES un uzņemas akli izpildīt visas Eiropas regulējuma normas un bez kontroles ielaist Eiropas preces, tas novedīs pie kārtējā reimporta plus arī pie Ukrainas preču izspiešanas, kas neizturēs konkurenci," skaidroja Putina padomnieks.
Krievijas muitas dienests, sākot ar trešdienu, pilnīgi visus Ukrainas eksportētājus iekļāvis "riskanto" sarakstā, iepriekš ziņoja Ukrainas Darba devēju federācija. Faktiski tas nozīmē, ka uz nenoteiktu laiku bloķēts viss Ukrainas eksports uz Krieviju.
Eksportētāji jau jūlija divdesmitajos datumos sākuši vērsties ar sūdzībām par sarežģījumiem, kas rodas, veicot Krievijas muitas pārbaudes.
Konkrēti uzņēmumi sūdzējušies par nepamatotām pilnīgi visu kravu pārbaudēm. Tas noved pie ilgstošas vagonu un citu transporta līdzekļu dīkstāves. Rezultātā netiek ievēroti piegāžu termiņi, bojājas produkcija, kas negatīvi ietekmē piegādātāju reputāciju.
Federācija lūgusi Ukrainas premjerministru Mikolu Azarovu sekmēt šīs situācijas atrisināšanu starpvaldību līmenī.
Ukrainas ministru kabinetā jau solījis, ka problēmas, kas radušās ar Ukrainas preču vagonu iebraukšanu Krievijā, tiks risinātas.
LETA
Ukrainas Darba devēju federācija paziņojusi, ka Krievijas muita kopš trešdienas pastiprinājusi praktiski visu Ukrainas eksportētāju kravu kontroli. Iespējamos zaudējumus federācija lēš 2,5 miljardu dolāru (1,25 miljardu latu) apjomā.
Abu pušu eksperti situāciju saista ar Maskavas apņemšanos piespiest Ukrainu iestāties Muitas savienībā un nepieļaut, ka novembrī tiek parakstīts brīvās tirdzniecības līgums ar ES.
"Nevajag to dramatizēt. Lieta tāda, ka Krievijas muitas dienests veica profilaktiskus pasākumus, kas ir saistīti ar muitas režīma administrēšanas izmaiņu gatavošanu gadījumam, ja Ukraina ar ES parakstīs asociācijas vienošanos," padomnieks sacīja žurnālistiem.
"Secinājumi pagaidām nav izdarīti, pagaidām notiek informācijas apstrāde. Tagad situācija ir normalizējusies, bet mēs katram gadījumam gatavojamies muitas administrēšanas pastiprināšanai, ja Ukraina pēkšņi spers šo pašnāvniecisko soli, parakstot asociācijas līgumu ar ES."
Atbilstoši Glazjeva teiktajam Ukrainas darījumu aprindas līdz šim bijušas nošķirtas no ietekmes uz lēmumu pieņemšanu un tikai tagad iepazīstas ar vienošanās projektu.
Prezidenta padomnieks paziņoja, ka līguma esot punkts, ka Ukraina apņemas ielaist savā teritorijā Eiropas preces praktiski bez jebkādas apskates, arī neiekasējot muitas nodevas un neveicot sanitāri veterinārās pārbaudes.
"Ukrainas tirgū parādīsies milzīgs daudzums Eiropas, Turcijas un visādu citādu preču, kas pēc tam ripos pie mums. Tāpēc mēs, pirmkārt, baidāmies no reimporta," sacīja padomnieks, piebilstot, ka jau tagad, šķērsojot robežu, tiek fiksēts liels daudzums gaļas, siera un citu preču, kas nav ražotas Ukrainā.
"Krievijas muita līdz šim nebija iekļāvusi Ukrainu augsta riska kategorijā, vienkārši nevēloties izjaukt tās operāciju saites, kuras atbalsta mūsu ekonomiskā sadarbība. Bet, ja Ukraina paraksta asociācijas vienošanos ar ES un uzņemas akli izpildīt visas Eiropas regulējuma normas un bez kontroles ielaist Eiropas preces, tas novedīs pie kārtējā reimporta plus arī pie Ukrainas preču izspiešanas, kas neizturēs konkurenci," skaidroja Putina padomnieks.
Krievijas muitas dienests, sākot ar trešdienu, pilnīgi visus Ukrainas eksportētājus iekļāvis "riskanto" sarakstā, iepriekš ziņoja Ukrainas Darba devēju federācija. Faktiski tas nozīmē, ka uz nenoteiktu laiku bloķēts viss Ukrainas eksports uz Krieviju.
Eksportētāji jau jūlija divdesmitajos datumos sākuši vērsties ar sūdzībām par sarežģījumiem, kas rodas, veicot Krievijas muitas pārbaudes.
Konkrēti uzņēmumi sūdzējušies par nepamatotām pilnīgi visu kravu pārbaudēm. Tas noved pie ilgstošas vagonu un citu transporta līdzekļu dīkstāves. Rezultātā netiek ievēroti piegāžu termiņi, bojājas produkcija, kas negatīvi ietekmē piegādātāju reputāciju.
Federācija lūgusi Ukrainas premjerministru Mikolu Azarovu sekmēt šīs situācijas atrisināšanu starpvaldību līmenī.
Ukrainas ministru kabinetā jau solījis, ka problēmas, kas radušās ar Ukrainas preču vagonu iebraukšanu Krievijā, tiks risinātas.
LETA
Vēl par tēmu:


Latvijā

Pieci ieroči cīņai ar “pavasara alerģiju” (17)
12 pazīmes, kas liecina, ka jums nepieciešams atvaļinājums (5)
Netiec galā ar lieko svaru? Iespējams, vaina nav kūkās (2)
Latvietis iekļuvis Harley Davidson Discover More 2015 competition finālā (3)
Latvijā svin Lieldienas (2)
Spītējot drēgnajam laikam, Brīvdabas muzejā notiek Lieldienu pasākumi (3)
Kā nesabojāt Lieldienu priekus (1)
Pasaulē

Gardums no Spānijas - tapas (8)
„Es nogalināju Merilinu Monro,” pirms nāves atzinies bijušais CIP aģents? (1)
Hodorkovskis: Putins uzsāka karu, lai attaisnotu neveiksmīgo ekonomisko politiku (3)
Kas notiek, ja bērna kopšanas atvaļinājumā dodas tētis? FOTO (1)
Bija vai nebija ūdeņos pie Stokholmas Krievijas zemūdene? (1)
Par seksu ar 12 000 prostitūtām arestēts 64 gadus vecs skolas direktors (3)
Ilvess: NATO spēkiem Igaunijā vajadzētu atrasties pastāvīgi (3)
Intervijas

Kā ietaupīt laiku un naudu, iegādājoties mājokli (3)
Sieviešu biksīšu mīļotāja atklāsme (9)
Kononovs: DP nodarbojas ar izspiešanu, jumtošanu un atbalsta kontrabandu (19)
Seko puaro.lv aktualitātēm

Putina ticamākais "pazušanas" iemesls - Krievijas gatavošana divarpus kariem (5)
The Times: Putins draud laist darbā kodolieročus virs Baltijas valstīm (8)
Andris Vilks pieķerts melos par savām finansēm (1)
