Ceturtdiena, 2021. gada 4. marts
Alise, Auce
Daži politiķi pieļauj, ka PBK ziņas reklamēs kādu vienu politisko spēku (4)

LETA
Pirmā Baltijas kanāla (PBK) lēmums priekšvēlēšanu laikā vispār atteikties no politiskās reklāmas materiālu izvietošanas televīzijas ēterā varētu būt izdevīgs politiķiem, kuriem būs dotas priekšrocības šī kanāla ziņu raidījumos, šādi PBK lēmumu komentēja atsevišķi aptaujātie politiķi.
Kā ziņots, reklāmas materiāli PBK netiks izvietoti visā pašvaldību vēlēšanu aģitācijas periodā, kas sāksies 2.februārī.
Partijas "Par dzimto valodu" līderis Vladimirs Lindermans sacīja, ka šāda PBK nostāja "kaut kādā mērā varētu nodrošināt priekšrocības" tiem politiskajiem spēkiem, kas patlaban ir pie varas, jo viņi biežāk tiek atspoguļoti ziņās, piemēram, Rīgā tas varētu attiekties uz politisko apvienību "Saskaņas centrs" (SC).
Tomēr nevarot viennozīmīgi teikt, ka šāds lēmums ietekmēs citu partiju reitingus, uzsvēra Lindermans, piebilstot, ka pagaidām ir grūti komentēt, vai tas ietekmēs partijas "Par dzimto valodu" popularitāti.
Savukārt partijas "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" valdes līdzpriekšsēdētāja un Eiropas Parlamenta deputāte Tatjana Ždanoka uzskata, ka šis lēmums dos plašākas iespējas visām partijām, ja PBK organizēs bezmaksas politiskos raidījumus, kur visiem politiskajiem spēkiem būs iespēja uzstāties. Šādi bezmaksas raidījumi, tostarp debates, būtu jāorganizē visiem televīzijas kanāliem.
Ždanoka norādīja, ka ir pret politiskajām reklāmām elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, turklāt tās ir aizliegtas vairākās valstīs. Cits jautājums ir par to, vai PBK neparādīsies slēptā reklāma.
Reformu partijas Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis norādīja, ka apmaksāta reklāma nav vienīgais veids, kā "dot priekšroku" vienam politiskajam spēkam un tādējādi ietekmēt iedzīvotāju viedokli. Tas var notikt arī ziņu raidījumos, kā tas novērojams, piemēram, Krievijas kanālos. Var pieļaut, ka priekšrocību sniegšana ziņu raidījumos nenotiek bez maksas, pieļāva politiķis.
Dombrovskis atzina, ka PBK kā privāta televīzija attiecībā uz reklāmas neraidīšanu ir tiesīga pieņemt tādus lēmumus, kādus grib. Tajā pašā laikā privāta uzņēmuma lēmums, kas nav orientēts uz peļņas gūšanu, liekas "drusku dīvains", piebilda Dombrovskis.
Savukārt partijas "Vienotība" līdere Solvita Āboltiņa norādīja, ka kontekstā ar valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām jārunā arī par to, ka dažkārt administratīvie resursi tiek izmantoti kāda konkrēta politiskā spēka reklamēšanai. Piemēram, Rīgā Jaungada sagaidīšanas pasākumā bija paredzēts pārraidīt sabiedrībai Valsts prezidenta Andra Bērziņa un Ministru prezidenta Valda Dombrovska uzrunu, bet tika pārraidīta tikai Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) uzruna, kas, pēc Āboltiņas domām, nebija nejaušība.
Jau vēstīts, ka PBK līdzšinējā redakcionālā politika, kas bijusi labvēlīga SC, biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātajiem ekspertiem liek apšaubīt ar atteikšanos no politiskās reklāmas deklarētos cēlos nolūkus, joprojām saglabāsies slēptas reklāmas riski, un skaidrs, ka reklāmai PBK paredzētā nauda tāpat nepaliks neiztērēta.
"Izšķirties par lēmumu atteikties no politiskās reklāmas PBK nebija vienkārši. Taču vēlamies atbalstīt sasniegtās progresīvās pārmaiņas politiskās un mediju vides mijiedarbības procesā. Uzskatām, ka šāda neordināra rīcība veicinās norobežošanos no mediju politizēšanas procesa, kā arī stiprinās PBK redakcionālo neatkarību. Ceram, ka reklāmas kampaņu trūkums tiks kompensēts ar kandidātu tiešajām sarunām ar vēlētājiem, kas ir pasaulē populārs, bet Latvijas politiskajā procesā salīdzinoši maz izmantots aģitācijas veids," norādīja mediju holdinga "Baltijas Mediju alianse" (BMA) valdes priekšsēdētājs Oļegs Solodovs.
Kā ziņots, 1.janvārī ir stājies spēkā jaunais Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, kas nosaka aģitācijas un tās uzraudzības kārtību pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām. Likums paredz, ka 30 dienas pirms vēlēšanām politiskās reklāmas televīzijā būs aizliegtas.
LETA
Kā ziņots, reklāmas materiāli PBK netiks izvietoti visā pašvaldību vēlēšanu aģitācijas periodā, kas sāksies 2.februārī.
Partijas "Par dzimto valodu" līderis Vladimirs Lindermans sacīja, ka šāda PBK nostāja "kaut kādā mērā varētu nodrošināt priekšrocības" tiem politiskajiem spēkiem, kas patlaban ir pie varas, jo viņi biežāk tiek atspoguļoti ziņās, piemēram, Rīgā tas varētu attiekties uz politisko apvienību "Saskaņas centrs" (SC).
Tomēr nevarot viennozīmīgi teikt, ka šāds lēmums ietekmēs citu partiju reitingus, uzsvēra Lindermans, piebilstot, ka pagaidām ir grūti komentēt, vai tas ietekmēs partijas "Par dzimto valodu" popularitāti.
Savukārt partijas "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" valdes līdzpriekšsēdētāja un Eiropas Parlamenta deputāte Tatjana Ždanoka uzskata, ka šis lēmums dos plašākas iespējas visām partijām, ja PBK organizēs bezmaksas politiskos raidījumus, kur visiem politiskajiem spēkiem būs iespēja uzstāties. Šādi bezmaksas raidījumi, tostarp debates, būtu jāorganizē visiem televīzijas kanāliem.
Ždanoka norādīja, ka ir pret politiskajām reklāmām elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, turklāt tās ir aizliegtas vairākās valstīs. Cits jautājums ir par to, vai PBK neparādīsies slēptā reklāma.
Reformu partijas Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis norādīja, ka apmaksāta reklāma nav vienīgais veids, kā "dot priekšroku" vienam politiskajam spēkam un tādējādi ietekmēt iedzīvotāju viedokli. Tas var notikt arī ziņu raidījumos, kā tas novērojams, piemēram, Krievijas kanālos. Var pieļaut, ka priekšrocību sniegšana ziņu raidījumos nenotiek bez maksas, pieļāva politiķis.
Dombrovskis atzina, ka PBK kā privāta televīzija attiecībā uz reklāmas neraidīšanu ir tiesīga pieņemt tādus lēmumus, kādus grib. Tajā pašā laikā privāta uzņēmuma lēmums, kas nav orientēts uz peļņas gūšanu, liekas "drusku dīvains", piebilda Dombrovskis.
Savukārt partijas "Vienotība" līdere Solvita Āboltiņa norādīja, ka kontekstā ar valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām jārunā arī par to, ka dažkārt administratīvie resursi tiek izmantoti kāda konkrēta politiskā spēka reklamēšanai. Piemēram, Rīgā Jaungada sagaidīšanas pasākumā bija paredzēts pārraidīt sabiedrībai Valsts prezidenta Andra Bērziņa un Ministru prezidenta Valda Dombrovska uzrunu, bet tika pārraidīta tikai Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) uzruna, kas, pēc Āboltiņas domām, nebija nejaušība.
Jau vēstīts, ka PBK līdzšinējā redakcionālā politika, kas bijusi labvēlīga SC, biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātajiem ekspertiem liek apšaubīt ar atteikšanos no politiskās reklāmas deklarētos cēlos nolūkus, joprojām saglabāsies slēptas reklāmas riski, un skaidrs, ka reklāmai PBK paredzētā nauda tāpat nepaliks neiztērēta.
"Izšķirties par lēmumu atteikties no politiskās reklāmas PBK nebija vienkārši. Taču vēlamies atbalstīt sasniegtās progresīvās pārmaiņas politiskās un mediju vides mijiedarbības procesā. Uzskatām, ka šāda neordināra rīcība veicinās norobežošanos no mediju politizēšanas procesa, kā arī stiprinās PBK redakcionālo neatkarību. Ceram, ka reklāmas kampaņu trūkums tiks kompensēts ar kandidātu tiešajām sarunām ar vēlētājiem, kas ir pasaulē populārs, bet Latvijas politiskajā procesā salīdzinoši maz izmantots aģitācijas veids," norādīja mediju holdinga "Baltijas Mediju alianse" (BMA) valdes priekšsēdētājs Oļegs Solodovs.
Kā ziņots, 1.janvārī ir stājies spēkā jaunais Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, kas nosaka aģitācijas un tās uzraudzības kārtību pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām. Likums paredz, ka 30 dienas pirms vēlēšanām politiskās reklāmas televīzijā būs aizliegtas.
LETA
Vēl par tēmu:


Latvijā

Pieci ieroči cīņai ar “pavasara alerģiju” (17)
12 pazīmes, kas liecina, ka jums nepieciešams atvaļinājums (5)
Netiec galā ar lieko svaru? Iespējams, vaina nav kūkās (2)
Latvietis iekļuvis Harley Davidson Discover More 2015 competition finālā (3)
Latvijā svin Lieldienas (2)
Spītējot drēgnajam laikam, Brīvdabas muzejā notiek Lieldienu pasākumi (3)
Kā nesabojāt Lieldienu priekus (1)
Pasaulē

Gardums no Spānijas - tapas (7)
„Es nogalināju Merilinu Monro,” pirms nāves atzinies bijušais CIP aģents? (1)
Hodorkovskis: Putins uzsāka karu, lai attaisnotu neveiksmīgo ekonomisko politiku (3)
Kas notiek, ja bērna kopšanas atvaļinājumā dodas tētis? FOTO (1)
Bija vai nebija ūdeņos pie Stokholmas Krievijas zemūdene? (1)
Par seksu ar 12 000 prostitūtām arestēts 64 gadus vecs skolas direktors (3)
Ilvess: NATO spēkiem Igaunijā vajadzētu atrasties pastāvīgi (3)
Intervijas

Kā ietaupīt laiku un naudu, iegādājoties mājokli (3)
Sieviešu biksīšu mīļotāja atklāsme (9)
Kononovs: DP nodarbojas ar izspiešanu, jumtošanu un atbalsta kontrabandu (19)
Seko puaro.lv aktualitātēm

Putina ticamākais "pazušanas" iemesls - Krievijas gatavošana divarpus kariem (5)
The Times: Putins draud laist darbā kodolieročus virs Baltijas valstīm (8)
Andris Vilks pieķerts melos par savām finansēm (1)
