Raksts no Puaro.lv

5. augusts (2012) 20:09

Nevajag baidīties no veca zīmola ar negatīvām asociācijām

Nevajag baidīties no veca zīmola ar negatīvām asociācijām, - vajag zīmolu pareizi virzīt un būt gatavam saskarties ar negatīvajiem aspektiem. Šādā situācijā der atcerēties vienu no daudzajiem šokolādes batoniņa "Snickers" saukļiem - reizēm tu vinnē, reizēm tu zaudē -, galvenais, lai tu vinnē vairāk, nekā tu zaudē,  teica "McCann World Group Rig" vadītājs Gatis Mūrnieks.

Viņš uzskata, ka ļoti liels potenciāls vēsturiskajos zīmolos ir tādēļ, ka tajos ir spriedze. "Tā var būt pozitīva, tā var būt negatīva, bet spriedzei ir enerģija, ko ir iespējams atbrīvot, jo cilvēkiem par šo zīmolu ir viedoklis. Vienmēr esmu uzskatījis, ka zīmolam ir ļoti svarīgi polarizēties - ieņemt savu viedokli, pozīciju. Ja tev ir zīmols ar skaidru viedokli, tu vari asociēt sevi ar to - pozitīvi, atturīgi vai negatīvi, bet tev ir asociācija," saka Mūrnieks.

Ir teiciens - labāk, ka par tevi runā sliktu, nekā nerunā vispār. Jo, ja par tevi runā, tas nozīmē, ka zīmola komunikācija strādā. "Es nesaku, ka jebkura reklāma ir laba, bet vēlos akcentēt, ka vislabākā reklāma radīsies tur, kur ir cilvēkiem aktuāla tēma, spriedze," uzsver Mūrnieks.
Ar veciem zīmoliem saistītas asociācijas ir atkarīgas no tā, cik lielu auditoriju un kādā veidā uzrunājam. Piemēram, Ventspilij kā pilsētai ir ļoti spēcīga asociācija ar Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāju Aivaru Lembergu. Ko ar to darīt, ja, piemēram, ir vēlme sabiedrību informēt, ka Ventspilij būs sava virtuālā vēstniecība un arī jauna valūta - venti?

Var abstrahēties no Lemberga un viņu nepieminēt, var censties par šo personu stāstīt kaut ko citu vai arī mēģināt pārkliegt citus, apstrīdot viņu teikto, bet var arī virzīt sarunu par Ventspili un teikt: jā, Aivaram Lembergam ir milzīga nozīme Ventspilī, un tas ir apliecinājums tam, ka viņš kā autoritatīva figūra veido Ventspili, kas ir kā valsts ar savu valdnieku.

"Jums droši vien būs grūti man oponēt, ja teikšu, ka otras tik sakārtotas un organizētas pilsētas kā Ventspils Latvijā nav. Var arī teikt, ka tik, cik Rīgā ir nomestu izsmēķu vai atkritumu tvertņu, Ventspilī ir krāšņu dekoratīvo augu puķupodu. Respektīvi, sarunu par veco zīmolu var ne tik daudz kontrolēt, cik virzīt," uzskata Mūrnieks.

"McCANN WorldGroup Riga" ir komunikācijas uzņēmumu grupa Latvijā, kurai pieder reklāmas aģentūras "McCANN Riga" un "MomentumWW", filmēšanas un audio ierakstu studija "McCANN Live", kā arī kapitāla daļas kompānijās "Inspired Latvia", "Inspired Digital" un "BrandBox".

"McCANN WorldGroup" iekļauta "Interpublic Group", kas ir viena no četrām lielākajām reklāmas un mārketinga uzņēmumu grupām pasaulē.

LETA